Hvis du bruger mail for det arbejde, skal bruger du højst sandsynligt en Exchange eller IMAP-konto. Exchange- og IMAP-servere arkivere automatisk din mail, så du kan få adgang til det, når som helst eller andre steder. Hvis du har en Exchange-konto, kan du kontakte din administrator om at få adgang til dine arkiverede mails.
Hvis du vil sikkerhedskopiere mailmapperne lokalt (ud over at de også findes på serveren), kan du automatisk flytte eller slette ældre elementer ved hjælp af Autoarkiver, eller du kan eksportere elementerne til en .pst-fil, som du kan gendanne, hvis der bliver brug for det, ved at importere den i Outlook.
-
Vælg Filer > Åbn og eksportér > Importér/eksportér.
-
Vælg Eksportér til en fil, og vælg derefter Næste.
-
Vælg Outlook-datafil (.pst), og vælg derefter Næste.
-
Vælg den e-mail-mappe, du vil sikkerhedskopiere, og klik på Næste.
-
Vælg et navn og et sted, hvor du vil gemme sikkerhedskopien, og vælg derefter Udfør.
-
Hvis du vil sikre dig, at ingen andre kan åbne filen, kan du angive og bekræfte en adgangskode og derefter vælge OK.
De mails, du gemmer i en .pst-fil, er ikke anderledes end andre mails. Du kan videresende, svare eller søge i de gemte mails, på samme måde som du ville med andre mails.